Ds. Hugenholtzstraat 38 Nijkerkerveen

In een rustige, kindvriendelijke wijk aan de zuidkant van Nijkerkerveen staat deze goed onderhouden hoekwoning met vijf slaapkamers, twee badkamers en een tuin op het zuidwesten. Parkeren kan op eigen terrein onder de carport en in de tuin staat een mooie (fietsen)berging met overkapping. De slaapkamer en badkamer op de begane grond maken gelijkvloers wonen mogelijk, maar ook voor een werkkamer/kantoor aan huis is dit een geschikte ruimte. Nijkerk, Hoevelaken, Amersfoort en de snelwegen A1/A28 bevinden zich in de nabijheid.

De hal met meterkast staat in verbinding met de eetkeuken en de tuingerichte woonkamer. Met een totale oppervlakte van ca. 35 m2 is er genoeg ruimte voor een grote zithoek, tv-meubel, eettafel en een dressoir. Openslaande deuren geven toegang tot de tuin en onder de trap is een handige bergkast. De diagonaal gelegde tegelvloer met omranding past goed bij de lambrisering en de binnendeuren.
In de eetkeuken staat een wandopstelling in een landelijke stijl, met een granieten aanrechtblad en een schouw. Het gasfornuis met oven, de afzuiging, vaatwasser en koelkast zijn ingebouwd.
De slaapkamer en badkamer op de begane grond bieden de mogelijkheid om gelijkvloers te wonen. Maar ook als speelkamer, gameroom of werkkamer is dit een geschikte ruimte. De slaapkamer heeft lichtinval aan twee zijden, een deur naar de tuin en een directe toegang tot de badkamer. In de badkamer is de ruimte ingedeeld met een wandcloset, wastafelmeubel en een ruime douche. In de inbouwkast is de aansluiting voor de wasmachine.
In de achtertuin staat een stenen (fietsen)berging met een overkapping. Voor de fietsen en het tuingereedschap is dit een geschikte plek.

Vanaf de overloop zijn drie slaapkamers en de badkamer te bereiken. Aan de achterzijde zijn twee slaapkamers, waaronder de ouderslaapkamer met een airco-unit. De derde slaapkamer met een grote kastenwand bevindt zich aan de voorzijde. In de slaapkamers en op de overloop ligt laminaat.
De nette badkamer, de tweede in huis, is ingedeeld met een ligbad, wandcloset en een wastafelmeubel. Het raam zorgt voor lichtinval en de muren zijn, net als de vloer, geheel betegeld.

Een vaste trap geeft toegang tot de overloop, waar de Hr-ketel hangt. Aansluitend is de vierde slaapkamer met een berging in het schuine dak, laminaat op de vloer en een deur naar het dakterras.

Tuin en dakterras:
Het dakterras op de tweede verdieping bevindt zich, net als de fraai aangelegde voortuin met sierhekwerk, op het noordoosten. Op eigen terrein, achter de poort, is parkeergelegenheid voor twee auto’s.
Vanuit de woonkamer en slaapkamer is de achtertuin op het zuidwesten te bereiken. Het grote terras van sierbestrating biedt ruimte aan een grote tuinset en tegen de achtergevel hangt een elektrisch bedienbaar uitvalscherm. In de U-vormige border staan mooie planten en aan de rechterzijde is een poort naar het trottoir.

- Dak-, spouwmuur- en vloerisolatie
- Houten kozijnen met dubbel glas
- Buitenschilderwerk is uitgevoerd in 2022
- Verwarming en warm water via een HR-ketel (Nefit Trendline CW5, 2020)