Karel Doormanstraat 27 Nijkerk

Wat je aan de voorzijde niet ziet, is dat deze twee-onder-een kapwoning een 19 meter lange aanbouw heeft. Hier vind je de eetkamer, bijkeuken, een ruime tuinberging en een overkapping. De woning zelf biedt ruimte aan een gezellige woonkamer, dichte keuken, drie slaapkamers, een badkamer en een ruime bergzolder. Op het dak liggen 8 zonnepanelen die, net als de HR-ketel, in 2023 zijn geplaatst. Andere pluspunten zijn de pelletkachel, de zeer diepe achtertuin en de ruime parkeergelegenheid op eigen terrein. Het Stadspark, de basisschool en het centrum bevinden zich op loopafstand.

Aan de voorzijde is de overdekte entree, die toegang geeft tot de hal met tegelvloer. Aan de rechterzijde zijn de trapopgang, een bergkast en de moderne toiletruimte met fonteintje.
De woonkamer met pelletkachel is een fantastische leefruimte met lichtinval aan drie zijden en openslaande deuren naar de tuin. De gestucte muren zijn geschilderd in een mooie groene kleur en bij het zitgedeelte hangt een prachtige print op de muur.
Vanuit de hal is de keuken te bereiken, die in verbinding staat met de eetkamer. In beide ruimtes ligt dezelfde plavuizen vloer als de hal. De dubbele wandopstelling in de keuken is voorzien van diverse inbouwapparatuur en in de sfeervolle eetkamer hangt een airco-unit, die kan koelen en verwarmen. Ook als werkkamer of hobbyruimte is de eetkamer een geschikte ruimte.
In de bijkeuken, met een deur naar de tuin, staat een eenvoudig keukenblok en hier is ruimte voor de wasmachine, droger, vaatwasser en een koel-/vriescombinatie. Welke invulling geef jij aan deze ruimte?
Aan de tuinberging/hobbyruimte is een volière gebouwd, die op eenvoudige wijze verwijderd kan worden. Als laatste is er een grote overkapping, die nu als berging in gebruik is. Het bordje ‘betreden op eigen risico’ moet u met een pelletkorreltje nemen, want het is er gewoon veilig.

Niet alleen op de begane grond, maar ook op de eerste verdieping is dit een woning met sfeer. Aan de overloop grenzen drie slaapkamers en een airco-unit, die kan koelen en verwarmen. De muren en plafond zijn gestuct, de kunststof kozijnen zijn voorzien van kiep/kantelramen en op bijna de hele verdieping ligt een vinylvloer met mooi houtpatroon, 1 slaapkamer voorzien van pvc vloer.
De L-vormige badkamer is ingedeeld met een ruime douche, een groot raam, een wastafel en een zwarte spiegelkast.

Zolder:
Een vlizotrap geeft toegang tot de bergzolder met een nokhoogte van 1.65 meter.

Tuin:
In de grotendeels bestrate voortuin ziet u twee borders, die klaar zijn om aan te leggen met beplanting. Op de oprit, voor de dubbele poort, is parkeergelegenheid voor meerdere auto’s.
Achter deze poort is de zeer diepe achtertuin op het zuidwesten, die weinig onderhoud vraagt. Nu is dit het domein van de kippen en voor de bewoners die hier alle ruimte hebben om in de zon te zitten.

- De spouwmuren zijn nageïsoleerd (vorige eigenaren)
- In 2023 zijn de plafonds tussen de eerste en tweede verdieping geïsoleerd
- Houten kozijnen, merendeel voorzien van dubbele beglazing
- Eerste verdieping voorzien van kunststof kozijnen
- Verwarming via een HR-ketel (Intergas, 2023) en een pelletkachel
- 8 zonnepanelen van 420 Wp, geplaatst in 2023
- Zeer lange aanbouw op de begane grond met een eetkamer, bijkeuken, berging en overkapping
- Drie slaapkamers
- Airco in de eetkamer en overloop 1e verdieping.
- Energielabel D
1958