Wallerstraat 46 Nijkerk

De geliefde jaren 30 architectuur, gecombineerd met het wooncomfort van nu. Aan de Wallerstraat, ten hoogte van De Gruno, staat deze twee-onder-een kapwoning met een oprit, carport, garage en vier slaapkamers. Deze woning heeft veel sfeer, is goed onderhouden en heeft energielabel C. De achtertuin met groot terras is heel onderhoudsvriendelijk aangelegd en biedt genoeg ruimte voor een zomers zwembad, een lounge set en een tafel met stoelen.

Aan het einde van de oprit, onder de carport, is de entree van deze ruime woning. In de lichte hal met donkere tegelvloer zie je de open trap naar de eerste verdieping en mooie paneeldeuren. Achter een van deze deuren is de moderne toiletruimte, ingedeeld met een wandcloset en een fonteintje.
In de L-vormige woonkamer en de open keuken ligt een prachtige eikenhouten vloer met een diagonaalmotief en een bruine bies. Het brede zitgedeelte met moderne gashaard en ramen tot vloerhoogte bevindt zich aan de voorzijde en het eetgedeelte, met ruimte voor een grote tafel, grenst aan de open keuken. De hoekopstelling heeft hoge bovenkasten, vele lades en alle benodigde apparatuur is aanwezig: een gaskookplaat, afzuigkap, vaatwasser, close-in boiler, combi-oven en een koelkast.
De aangebouwde garage heeft een binnenmaat van 6.06 meter, waardoor er genoeg ruimte is voor een auto. Aan de achterzijde van de garage is een berging gebouwd en in de achtertuin staat een tuinhuis. Zo is er genoeg ruimte voor de (kinder)fietsen en het tuin-/klusgereedschap.

Aan de ruime overloop met raam in de zijgevel grenzen drie ruime slaapkamers en de badkamer. Op bijna de hele verdieping ligt een mooie pvc-vloer met houtpatroon en het geheel maakt een zeer goede indruk.
De slaapkamer aan de achterzijde is ingericht als hoofdslaapkamer. In deze kamer zie je, net als de grote slaapkamer aan de voorzijde, een vaste kastenwand met schuifdeuren. De grote slaapkamer aan de voorzijde heeft openslaande deuren naar het balkon en de derde slaapkamer, in gebruik als werkkamer, is groot genoeg voor een eenpersoonsbed, bureau en een garderobekast.
Naast de trap, aan de achterzijde, is de badkamer gesitueerd. Deze ruimte heeft tegelwerk in een warme kleurstelling en het plafond is voorzien van inbouwverlichting. De badkamer is ingedeeld met een ligbad, aparte douche, wandcloset en een breed wastafelmeubel met dubbele spiegelkast.

Een vaste trap geeft toegang tot de tweede verdieping, waar de mogelijkheid bestaat om een vierde slaapkamer te creëren. Deze kamer heeft een hoge nok, een groot dakraam aan de achterzijde, een klein dakraam aan de zijkant en op de vloer ligt een grijze laminaat-vloer. In de schuinten van het dak is veel bergruimte en achter de hoge kastdeuren is de opstelling van de wasapparatuur.

Tuin:
De voortuin past qua stijl goed bij de jaren 30 architectuur. Een laag sierhekwerk is gecombineerd met grind, staptegels en twee plantvakken met bomen. Op de oprit en onder de carport met lichtkoepel is parkeergelegenheid voor twee auto’s.
Vanuit de woonkamer, keuken en garage is de grotendeels betegelde achtertuin op het noorden te bereiken. Dankzij de diepte van de tuin kun je kiezen tussen een plek in de zon of schaduw, wat ook op de foto’s te zien is. Houten schuttingen omringen de tuin en het merendeel van de beplanting is groenblijvend.

- De woning is voorzien van dak-, spouwmuur- en vloerisolatie;
- Hardhouten kozijnen met HR+ glas;
- Buitenschilderwerk in 2019 (geheel) en 2023 (voorzijde);
- Verwarming via een HR-ketel (Nefit Trendline);
- Warm water via de HR-ketel en een close-in boiler;
- Diepe oprit met carport en een garage;
- Tuinhuis en een berging;
- Vier slaapkamers;
- Mogelijkheid voor een dakkapel en zonnepanelen;
- Energielabel C

twee onder een kapwoning

glasvezel kabel, mechanische ventilatie, natuurlijke ventilatie, tv kabel
aan rustige weg, in woonwijk